Zašto je ulaganje u SEO dugoročno višestruko isplativo?
12.11.2009., autor: Hrvoje Komljenović
Kada se govori o SEO internetskom marketingu (eng. Search Engine Optimization), odnosno optimizaciji sadržaja web stranica za što bolje pozicioniranje u prirodnim rezultatima pretraživanja internetskih tražilica, često se ulaganje u SEO optimizaciju pogrešno svrstava u dodatne troškove, a nerijetko se vlasnici web stranica osjećaju zakinuto jer misle kako plaćaju nešto što su već trebali dobiti za vrijeme i u cijeni izrade web stranica.
Ovaj dojam vlasnika web stranica djelomično je opravdan, barem u onom dijelu gdje se prilikom izrade web stranica moralo voditi računa o osnovnim web standardima i preporukama za izradu "Search Engine Friendly" web stranica. Postavljanje osnovnih metapodataka i pravilna upotreba tehnologije nužan su uvjet za indeksiranje web stranica i pozicioniranje na tražilicama. To se još naziva i "On-page SEO optimizacija". Druga dva važna čimbenika za pozicioniranje web stranica na tražilicama su kvaliteta i količina sadržaja te kvaliteta i količina veza (linkova) s drugih web stranica.
Bez obzira jesu li vaše web stranice optimizirane prilikom izrade, za postizanje i održavanje visoke pozicije na tražilicama potreban je konstantan rad na istraživanju ključnih riječi (eng. Keyword Research) i reoptimizaciji sadržaja stranica, metapodataka i linkova na web stranice.
No, što je više vremena neka stranica dobro optimizirana i dostupna tražilicama, to će njezin rejting i pozicija u rezultatima pretraživanja rasti. Tako, na primjer, trenutno ulaganje u optimizaciju i pozicioniranje nekoliko prihvatnih stranica (eng. Landing Page Optimization - LPO) možda neće u kratkom roku donijeti neke spektakularne rezultate no i dugo vremena nakon što smanjite ulaganja u optimizaciju web stranica ili u potpunosti prestanete ulagati u njih, one će i dalje privlačiti potencijalne klijente i stvarati određeni prihod.
Dok kod PPC plaćenih oglasnih kampanja na Internetu novac trošite za svaki pojedini klik na vaš oglas, odnosno posjet vašim web stranicama i gdje ste prisutni sve dok imate novaca za plaćanje klikova, ulaganje u SEO optimizaciju dugoročno se višestruko isplati jer dobro optimizirane web stranice godinama privlači zainteresirane posjetitelje i potencijalne kupce.