; Što je SEO optimizacija?

Što je SEO optimizacija?

10.4.2007., autor: Hrvoje Komljenović

SEO
je skraćenica od Search Engine Optimization (eng. optimizacija za tražilice).
To je skup tehnika internetskog marketinga čiji je cilj povećanje prometa (broja posjeta) određenog web sadržaja, kao i povećanje kvalitete samog prometa.

Sadržaj i metapodaci se optimiziraju kako bismo preko rezultata pretraživanja na najvećim svjetskim internetskim tražilicama privukli korisnike koji su zainteresirani upravo za naš web sadržaj.

Polazeći od toga da na internetu egzistiraju milijarde web stranica s najraznovrsnijim sadržajem, odmah se upitamo: A kako će netko pronaći baš moju web stranicu?

Krenimo od vlastitih navika i ponašanja na internetu. Kako bismo sami pronašli nešto što nas zanima?

Tražilica. Google, Live Search, Yahoo, Altavista, Pogodak, ... Osim raznih generičkih tražilica postoje i specijalizirane tražilice za određena područja ili vrste sadržaja, razni direktoriji (imenici) web stranica od kojih neke, uz računala, uređuju i ljudi (npr. DMOZ).

Ovdje odmah treba napomenuti da sama optimizacija sadržaja za tražilice ne znači nužno i dobru poziciju na vrhu rezultata pretraživanja. Tehnike pozicioniranja web sadržaja u rezultatima tražilica zasebna su tema a optimizacija sadržaja nužan preduvjet za dobro pozicioniranje.

Što se i kako optimizira?

Optimizacija sadržaja za tražilice sastoji se od:

  • Organizacije strukture sadržaja koja uključuje postavljanje hijerarhije stranica, URL-ova i njihovih međusobnih poveznica.
  • Analize sadržaja, ključnih riječi i fraza za koje želimo optimizirati web stranice kao i eventualnog razmještanja sadržaja unutar samih stranica
  • Uklanjanja nepotrebnog (nepotrebno multipliciranog) sadržaja
  • HTML obrade sadržaja u smislu postavljanja tagova za naslove (H1, H2,..), paragrafe, naglašene dijelove teksta i slično.
  • Postavljanja metapodataka stranice. Metapodaci su dodatni podaci o svakoj web stranici koji su prvenstveno namijenjeni računalnoj obradi. Upravo usklađivanjem riječi u sadržaju weba vidljivom ljudima i metapodacima za računala, vršimo optimizaciju sadržaja za tražilice. Kombinacijom sadržaja i metapodataka kao što su Title, Keywords i Description, možemo kroz rezultate pretraživanja "usmjeriti" korisnike koji na internetu traže upravo naše ključne riječi i fraze izravno na naše web stranice.

Tko to radi?

Proces potpune optimizacije web stranica za tražilice iziskuje angažman nekoliko profila stručnjaka pa je tako s područja marketinga svakako potreban sam urednik sadržaja ili copywriter, potreban je administrator web sadržaja (content admin) a ponekad i web dizajner i programer.
Proces optimizacije ovisi i o primijenjenoj tehnologiji i arhitekturi weba. Klasične HTML web stranice koje se ručno ili poluručno izrađuju potrebno je isto tako ručno optimizirati. To bi značilo otvoriti svaku stranicu u nekom alatu za obradu HTML stranica i tamo urediti sadržaj i postaviti metapodatke te ponovo postaviti stranicu na poslužitelj.