Analiza strukture upita za pretraživanje
27.10.2007., autor: Hrvoje Komljenović
Proveli smo analizu Google Analytics podataka o posjećenosti web stranica na uzorku od 11 090 jedinstvenih posjetitelja koji su do analiziranih stranica došli preko Googlea i drugih tražilica u razdoblju od 6 mjeseci. Istraživali smo koliko riječi najčešće upisujete u tražilice, kojih su vrsta te riječi, jesu li u množini, jednini, jesu li možda pridjevi ili brojevi? Koliki je udio pojedinog od ovih obilježja u prve tri riječi u frazama itd.
Broj riječi u frazama
Jedna riječ | 57,64 % |
Dvije riječi | 34,27 % |
Tri riječi | 8,09 % |
Brojčana oznaka | 10,70% |
Pozicioniranje vašeg šadržaja u rezultatima pretraživanja na Googleu, Yahoou, Alta Visti i sl. ovisi uvelike i o tome što će i kako korisnik upisati u tražilicu, a što vi od sadržaja i kako optimizirano imate na svojim web stranicama.
Obilježja ključnih riječi
Obilježje |
Jedna riječ |
Dvije riječi |
|
1. riječ |
2. riječ |
||
Opća imenica |
65,13 % |
10,60 % |
81,72 % |
Pridjev |
7,99% |
77,37 % |
- |
Brojčana oznaka |
- |
- |
18,28 % |
Naziv branda ili osobno ime |
4,12 % |
- |
- |
Jednina |
91,76 % |
62,40 % |
44,12 % |
Množina |
8,24 % |
37,60 % |
37,60% |
Nominativ |
97,09 % |
10,60 % |
77,37% |
Genitiv |
- |
- |
4,34 % |
Ako fraza ima 3 riječi, obično je to postojeća fraza s dvije riječi kojoj je na početak dodan još jedan pridjev, najčešće nešto poput "novo", "besplatno", "jeftino" ili neka "naj" riječ (najbolji, najveći itd.).
Iz prethodne tablice saznali smo kako je za SEO optimizaciju važno znati da 57 % surfera u tražilice upisuje jednu riječ, a trećina njih će upisati dvije riječi. Sada vidimo da je ta riječ najčešće opća imenica u nominativu jednine. Kod fraza s dvije riječi prva riječ najčešće je pridjev, a pojam je u jednini. Druga riječ najčešće je opća imenica u nominativu jednine.
Ovi podaci dobiveni su statističkom analizom podataka o posjećenosti web portala široke tematike tako da predstavljaju najširi krug korisnika interneta. Svejedno, ovi podaci predstavljaju jedan web portal i možda nisu u potpunosti sukladni vašoj situaciji, te u svakom slučaju preporučamo SEO analizu Vaših web stranica.
Podaci dobiveni SEO analizom koriste se kako bi se web sadržaj što više prilagodio navikama korisnika interneta i što lakšem pronalaženju sadržaja na tražilicama. SEO podatke i statistike o ključnim riječima i frazama koriste autori sadržaja, web administratori i SEO manageri u svrhu izrade i prilagodbe sadržaja web stranica ciljanim skupinama posjetitelja.